بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

۴۰ مطلب توسط «saeed barzigar» ثبت شده است

براى محدود ساختن زمان مسابقه از جمله پیشنهادهائى که از سوى کشورهاى آسیائى و اروپائى ارائه گردید، و به اتفاق آراء، به بررسى و آزمایش آنها در مسابقات بین‌المللى رأى داده شد، به این شرح است:

http://nedaonline.ir/wp-content/uploads/2014/07/PhysicalImage33.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۹۳ ، ۰۹:۲۷
saeed barzigar

براى نخستین بار یک مسابقهٔ بزرگ والیبال بر روى چمن فوتبال در شهر میلان ایتالیا انجام شد. این مسابقه در همان آغاز با اقبال عموم مواجه شد و توانست به‌عنوان یک ورزش الگو به جهانیان معرفى شود. در استادیوم فوتبال سن‌سیارو، تیم ملى جوانان ایتالیا با تیم میلان یک مسابقه را با حضور بیش از ۷۰،۰۰۰ نفر تماشاچى به نمایش گذاشت. انجام این مسابقه، در واقع فرصت مناسبى براى اولین بار در والیبال روى چمن بود. از آن زمان تاکنون تماشاچیان فوتبال و والیبال با هم به تماشاى مسابقات جوانان جهان مى‌نشینند و براى دیدن این مسابقه، تماشاچیان زیادى از شهرهاى مختلف ایتالیا در استادیوم حضور مى‌یابند (تصویر زیر).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۹۳ ، ۰۹:۲۶
saeed barzigar

     این تکنیک همواره مورد توجه فراگیران، بازیکنان و علاقمندان به این ورزش است. اصولاً بازیکنان در هنگام بازى از اجرای صحیح و موفقیت‌آمیز این تکنیک لذت بیشترى مى‌برند. شاید دلیل عمده چنین احساسی، خارج شدن توپ از جریان بازى باشد، که در اثر این فن غالباً به وقوع مى‌پیوندد. مشابه این مهارت در بازى بسکتبال و فوتبال و... نیز وجود دارد و آن هنگامى است که توپ وارد سبد و دروازه مى‌شود، در این لحظه است که هیجان تماشاگران به اوج خود مى‌رسد. از این صحنه‌هاى شور انگیز در رقابت‌هاى والیبال فراوان مشاهده مى‌شود.

http://atefehha.persiangig.com/image/do%20val.JPG

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۳ ، ۱۶:۳۸
saeed barzigar

 به جریان انداختن توپ از محل مجاز زمین توسط یک بازیکن بر طبق مقررات خاص ”سرویس“ نامیده مى‌شود.
 براى فراگیرى هرچه بهتر فنون باید از همان ابتدا آموزش تمرینات به‌صورت هدف‌دار ارائه شود، خصوصاً براى سرویس این قاعده از اولویت بیشترى برخودار است. نکته مهم دقت در اندازه پرتاب توپ مى‌باشد. زیرا چنانچه پرتاب توپ بیش از اندازه یا برعکس صورت گیرد حداقل سرویس زننده با دو مشکل مواجه مى‌شود: 

http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1387/05/07/L00944959129.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۳ ، ۱۶:۳۶
saeed barzigar

از این تکنیک غالبا جهت دریافت توپهایی که از سرعت بسیار بالایی برخور دارند (مانند توپهای اسپک و سرویس های سنگین) و یا پاس دادن توپهایی که از محدوده شکم و کمر پایین تر هستند استفاده میشود. دقت این نوع پاس (ساعد) نسبت به پاس پنجه اندکی کمتر است ولی با تمرین های اصولی میتوان دقت آنرا بسیار بالا برد.

http://danesh.roshd.ir/mavara/img/daneshnameh_up/e/e1/v1.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۳ ، ۱۶:۳۴
saeed barzigar

تکنیک پنجه را میتوان دقیقترین ومهمترین تکنیک والیبال محسوب نمود . اگربازیکنی این تکنیک را به خوبی فرا گیرد در فاکتورهایی مانند تعیین مسیر توپ, سرعت توپ, محل فرود توپ , هدف گیری دقیق و... بسیارموفق خواهد بود. شاید به نظر برسد فقط افرادی که در زمین نقش پاسوری رابه عهده دارند می بایست دراین تکنیک مهارت بالایی داشته باشند ولی فراگیری درست و مهارت دراین تکنیک به بازیکنان حمله ای وحتی لیبروها کمک بسیار شایان توجهی می نماید . البته یاد آوری این نکته ضروریست که مهارت دراین تکنیک دیرتر ازمهارت دردیگر تکنیک های والیبال حاصل میشود و به حوصله ی بیشتری هم نیاز دارد.

http://up.volleyballiran.com/uploads/137503466024971.gif

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۳ ، ۱۶:۳۱
saeed barzigar

فاکتورهای آمادگی جسمانی:

بسیار ضروری ومهم است که یک ورزشکار بداند درورزشی که انجام میدهد کدام یک ازعوامل یا فاکتورهای آمادگی جسمانی نقش اساسی ایفا میکندزیراازاین طریق به نتایج مطلوب زیرخواهد رسید:

1-     زمان رسیدن به نقطه عطف ومطلوب دربرخورداری ازفیزیک مناسب به حداقل ممکن میرسد(پیشرفت سریع )

2-     ازآسیب دیدگی بی مورد تا مقیاس بالایی جلوگیری میکند

3-     ازفشارآوردن بی مورد برسایرعضلات ودستگاههای بدن جلوگیری می نماید

4-     زمان اجرای مطلوب حرکات ورزشی طولانی تر میگردد.(درسالهای بیشتری میتواند به فعالیت ورزشی موردعلاقه خود بپردازد)

http://www.beytoote.com/images/stories/sport/hhs384.jpg

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۳ ، ۱۶:۲۹
saeed barzigar

نماد والیبال ساحلی

والیبال ساحلی (به انگلیسی: Beach volleyball) یک ورزش المپیکی است که بر روی شن و با مقرراتی مشابه والیبال برگزار می‌شود. در مسابقات رسمی والیبال ساحلی هر تیم از دو بازیکن تشکیل می‌شود و مربی و بازیکن ذخیره نیز حضور ندارند. اما در مسابقات تفریحی و غیر رسمی معمولاً تیم‌ها با بیش از دو بازیکن تشکیل می‌شوند.

26

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۳ ، ۱۶:۲۷
saeed barzigar

والیبال ساحلی در ایران حال خوشی ندارد!

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن منصوری اردیبهشت ماه سال ۹۱ حکم ریاست کمیته والیبال ساحلی را از محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون گرفت و در این مدت وعده‌های زیادی برای ایجاد تحول در این رشته و برگزاری مسابقات مختلف داد، قول‌هایی که بیشتر آنها حالا به دست فراموشی سپرده شده است.

IMG_3142

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۳ ، ۱۶:۲۶
saeed barzigar

والیبال ورزشی است که توسط دو تیم در یک زمین بازی که به وسیله یک تور به دو نیمه تقسیم شده، انجام می گیرد.
روش های مختلف انجام این بازی با توجه به شرایط خاص افراد وجود دارد تا امکان دسترسی و بهره مندی این رشته ورزشی را برای تمام افراد امکان پذیر سازد. هدف این بازی این است که توپ را از بالای تور عبور داده و در زمین تیم حریف وارد نماید و از انجام این اقدام توسط تیم حریف جلوگیری کند.
http://safirekhoor.ir/uploads/2014/10/%D9%88%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA%D9%87.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۳ ، ۱۶:۱۴
saeed barzigar